W dobie dzisiejszych czasów spotkania online są jedyną formą spotkań biznesowych, rozmów rekrutacyjnych, wielu konferencji. I nawet, jeśli rozmawiasz z kimś biznesowo z domowego zacisza zadbaj o swój pozytywny wizerunek i przekaz.

W jaki sposób możesz przygotować się do spotkania online?

  1. Aplikacja – jeśli to ty organizujesz spotkanie wybierz odpowiednią aplikację, która umożliwi wideorozmowę. Zastanów się, na jakich funkcjonalnościach aplikacji tobie zależy. Czy chcesz, aby to był przekaz jednostronny czy interakcja z zaproszonymi osobami, czy aplikacja ma umożliwiać zaimportowanie prezentacji, filmu, odnośników do innych źródeł. Zanim przeprowadzisz właściwą wideorozmowę przetestuj działanie aplikacji i wszystkie jej funkcje podczas spotkania ze znajomym po to, aby podczas ważnego dla ciebie spotkania nie dały o sobie znać usterki techniczne. Sprawdź:
    1. kamerę
    2. mikrofon,
    3. przygotuj materiały (prezentacje), które chcesz pokazać w odpowiednim formacie dla danej aplikacji,
    4. utwórz testowe spotkanie i wyślij znajomemu link z zaproszeniem,
    5. sprawdź łącze i zasięg internetu,
    6. baterię.

Do spotkań online możesz użyć telefonu, jednak laptop położony na stabilnym blacie będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

  1. Otoczenie – wybór odpowiedniego miejsca również ma znaczenie i może zrobić pozytywne bądź negatywne wrażenie. Zadbaj o to, aby za tobą nie były widoczne rzeczy, których nie chcesz pokazywać. Często w stresie skupiamy się na tzw. pierwszym planie zapominając o tym, co znajduje się za naszymi plecami. Bałagan nie zrobi dobrego wrażenia. Znajdź miejsce z jednolitym tłem – takim, które nie rozprasza patrzącego mnogością kolorów czy rzeczy. Jeśli jesteś ekspertem najlepszym tłem będzie biblioteczka z branżowymi książkami. Unikaj spotkań prowadzonych z pozycji leżącej w łóżku – wykażesz w ten sposób pogardę, brak szacunku swoim rozmówcom. Pamiętaj też, że widok przeszkadzających dzieci i zwierząt może zostać wybaczony, jednak dla swojego komfortu zadbaj o pomieszczenie, w którym będziesz mieć chwilę spokoju i czas wyłącznie dla siebie. Miej pewność, że nie zagłuszy cię płacz dziecka czy szczekający pies. Unikaj też wideorozmów podczas spaceru – wiatr w słuchawkach odbiorcy zagłuszy twój przekaz, a niestabilny obraz może rozpraszać i odciągać uwagę od meritum spotkania.
  1. Pokonaj stres – jeśli twoim spotkaniem online jest ważna rozmowa biznesowa, konferencja bądź rozmowa kwalifikacyjna powinnaś się do niej przygotować, bowiem na pewno będzie prowadzona przy włączonej kamerze. Jeśli nie masz doświadczenia w rozmowach online przećwicz tego typu wystąpienia ze znajomymi. Poproś kogoś zaufanego, kto pomoże ci ocenić sposób, w jaki wypadasz przed kamerą. Trudno mówić w tej sytuacji o utrzymywaniu kontaktu wzrokowego, zwłaszcza, jeśli twój rozmówca nie będzie załączał kamery i będziesz się czuła jakbyś rozmawiała sama ze sobą – skup jednak odpowiednio wzrok. Staraj się nie wodzić oczami po całym pokoju.
  1. Mowa ciała – zwróć uwagę na to, co robisz, kiedy się denerwujesz, kiedy z kimś rozmawiasz w formie wideokonferencji. Może za mocno gestykulujesz rękoma, może nerwowo się śmiejesz, wiercisz, bawisz się włosami, pocierasz nos – to wszystko wpływa na twój odbiór przed drugiego człowieka. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest trening wystąpień przed kamerą i podczas wideokonferencji w gronie znajomych, aby oswoić się z tym narzędziem.
  1. Ubiór – pozostaje jak zawsze dla mnie wisienką na torcie. Kiedy odpowiednio się przygotujesz, opanujesz stres związany przed wystąpieniem na żywo pora zastanowić się nad wizerunkiem. Sprawa wydaje się oczywista jednak to, na co możesz sobie pozwolić w stylizacji zależy od kilku czynników.
    1. Jak chcesz być postrzegana? (np. ekspert)
    2. Jakie wrażenie chcesz wywołać na rozmówcy? (np. profesjonalizm)
    3. Jaki chcesz dać komunikat o sobie? (np. przystępność)

Tu sprawa nie jest tak oczywista. Nie zawsze będzie to biała koszula i marynarka. Powinnaś wziąć pod uwagę to, z kim rozmawiasz (rekruter, szef, partner biznesowy). Jeśli to ty występujesz w roli prowadzącego spotkanie to twój ubiór powinien podkreślać twoje stanowisko / branżę jaką reprezentujesz. Inaczej do spotkania ubierze się Ola, która ma rozmowę rekrutacyjną, a na coś zupełnie innego będzie mogła pozwolić sobie Kasia, która jest wizażystką i prowadzi szkolenie online o pielęgnacji cery.

Gama kolorów u obu pań również znacznie będzie się różnić i nie pozostanie obojętna. Pamiętajmy, że kolor również wpływa na to, jak postrzegają nas ludzie i jakie uczucia / emocje w nich wywołujemy za jego pomocą. To o czym należy pamiętać to to, co najbardziej widoczne podczas rozmów online:

  1. zadbana fryzura,
  2. makijaż, jeśli dysponujesz lampą pierścieniową o silnym świetle nieco mocniejszy,
  3. biżuteria – zrezygnuj z dużej kolorowej i brzęczącej biżuterii (nawet na nadgarstku – może zagłuszać rozmowę ilekroć ruszysz ręką),
  4. paznokcie, mogą być widoczne,
  5. zadbaj o to, aby twoje ubranie było przede wszystkim czyste i wyprasowane. Zrezygnuj z T-shirta, dresu, piżamy. Uważaj na takie elmenty stroju, które odsłaniają ramiona, czy zwracają uwagę na głęboki dekolt.
  6. uśmiech, delikatny i naturalny.

I choć nie widać cię od pasa w dół, jeśli ma tobie to pomóc załóż ulubioną spódnicę, sukienkę spodnie i szpilki, jeśli dodadzą tobie pewności siebie.

Jeśli znalazłaś w tym tekście coś dla siebie, podziel się tym w komentarzu.

Messenger

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie Szczegóły

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close